Hah hah haa, älkää kysykö, mistä tuollainen otsikko tuohon tuli, mutta minuu se naurattaa ainakin ihan kamalasti! Mie repeen! Joo, ei mee miulla hyvin, ei...(Miun eksä lauloi tuota aina joskus, mistä lie keksiny ja sitä vaan tässä ihmettelen, että miksi ihmeessä tuo tuli miulle mieleen? Ei ymmärrä.)

Ihme ilma tänään. Sellainen tuomiopäivän sää. En kyllä tiedä, millainen se voisi olla, mutta luulisin, että tällainen kuin tänään. Pilvistä, harmaata, ankeeta, vilakka. Tekisi mieli hautautua vällyjen alle ja nukkua koko ankea päivä pois, mutta ei voi. Pitää opiskella. Juu, opiskella. Mie oon nimittäin tässä kuluneen lukuvuoden yrittänyt suorittaa Vaasan avoimeen yliopistoon terminologiaopin ja teknisen viestinnän opintokokonaisuutta. Puolethan niistä on tosin jäänyt suorittamatta, kun noilla verkkokursseilla on hirmuinen vauhti ja mie kun oon tämmöinen mukavuudenhaluinen laiskuri, niin en ole pysynyt vauhdissa mukana. Nekin kurssit, jotka olen suorittanut, niin kaikki lopputyöt olen tehnyt ihan viime tipassa. Niin, onneksi on aina se viime tippa! Nyt ois kaksi kurssia työn alla - toinen ihan älyttömästi myöhässä ja toinen alkoi vasta viime viikolla ja yritän sen nyt ainakin suorittaa deadlinen puitteissa.

Ranskassa kaikki hyvin. Ei ollut vappurähinöitä, hah! Tosin lehteä en oo kerinny lukea kuten en koskaan oikein kerkiä. Mie oon ihan totaalisen uutispimennossa muuten. Ihan hävettää, mutta ainakin meidän paikallinen sanomalehti on ihan surkea - uutisanti samaa luokkaa kuin Karjalan Heilissä. Ja telkkariuutisten aikaan en ole koskaan kotona tai teen jotain muuta. Telkkariuutisiin liittyen on muuten vaikea oppia Ranskan uutislähetysten ajankohdat. Sitä on vaan edelleen niin tottunut Yhdeksän ja Kymmenen uutisiin. Vitsi, mie oon ihan suomettunut. Mie luen netistä vaan Karjalaista ja Iltalehteä. Suomen asioista tiedän enemmän kuin Ranskan. Ja kv-uutisista kaikki se, mitä on tapahtunut julkkiksille, on miun heiniä.